ALGEMENE VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden en garantiebepalingen van Parfumetics.nl, inclusief alle dochterondernemingen en websites die onder de vlag van Parfumetics.nl opereren.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer Artikel 3 – Toepasselijkheid Artikel 4 – Het aanbod Artikel 5 – Totstandkoming van de overeenkomst Artikel 6 – Herroepingsrecht Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten daarvan Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht Artikel 11 – De prijs Artikel 12 – Nakoming en extra garantie Artikel 13 – Levering en uitvoering Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging Artikel 15 – Betaling Artikel 16 – Klachtenregeling Artikel 17 – Geschillenbeslechting Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen Artikel 19 – Overmacht Artikel 20 – Intellectuele eigendom Artikel 21 – Persoonsgegevens Artikel 22 –23 Diversen Artikel 24 – Auteursrechten.

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Aanvullende overeenkomst: Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand, en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.

Bedenktijd: De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

Consument: Een natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.

Dag: Een kalenderdag.

Digitale inhoud: Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.

Duurovereenkomst: Een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.

Duurzame gegevensdrager: Elk hulpmiddel, inclusief e-mail, dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode mogelijk maakt die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

Modelformulier voor herroeping: Het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.

Techniek voor communicatie op afstand: Een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

PARFUMETICS

Telefoonnummer: +31630979863 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00u tot 17.00u)
KvK-nummer: 90966368
BTW-identificatienummer: NL004854103B06

Indien de activiteit van de ondernemer onderworpen is aan een relevant vergunningstelsel, vindt u hieronder de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

[Gegevens toezichthoudende autoriteit]

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent, volgt hieronder de relevante informatie:

  • Beroepsvereniging of -organisatie: [Beroepsvereniging of -organisatie]
  • Beroepstitel en plaats van toekenning in de EU of de Europese Economische Ruimte: [Beroepstitel en plaats]
  • Verwijzing naar de geldende beroepsregels in Nederland en instructies voor toegang tot deze regels: [Beroepsregels in Nederland]

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar de algemene voorwaarden langs elektronische weg kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  4. In het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing. De consument kan zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    b. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    c. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    d. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

    e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

    f. Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn redenen verplichten.

  2. De bedenktijd zoals genoemd in lid 1 gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

    a. Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

    b. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

    c. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn redenen verplichten. De bedenktijd zoals genoemd in lid 3 gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument niet tijdig de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd. Als de ondernemer de informatie binnen deze periode verstrekt, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na ontvangst van deze informatie door de consument.

Uitzondering:

  1. Het herroepingsrecht is voorbehouden aan consumenten. Indien de aankoop een zakelijk karakter heeft of plaatsvindt als een zakelijke klant, geldt dit recht niet. Onder zakelijke bestellingen vallen alle bestellingen die op maat zijn gemaakt, zoals grotere aantallen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Gedurende de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen, zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

    • de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

    • de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

    • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

    • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

    • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer behoudt zich het recht voor om de volgende producten en diensten uit te sluiten van het herroepingsrecht, maar enkel indien dit duidelijk is vermeld bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst:

  1. Producten of diensten gebonden aan financiële marktschommelingen: Producten of diensten waarvan de prijs onderhevig is aan fluctuaties op de financiële markt, waarover de ondernemer geen controle heeft en die zich kunnen voordoen binnen de herroepingstermijn.

  2. Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling: Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling, waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten worden aangeboden aan persoonlijk aanwezige consumenten onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen.

  3. Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering: Dienstenovereenkomsten waarbij de dienst volledig is uitgevoerd na uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, en waarbij de consument heeft verklaard zijn herroepingsrecht te verliezen na volledige uitvoering van de overeenkomst.

  4. Accommodatieovereenkomsten: Overeenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie met een specifieke datum of periode van uitvoering, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering.

  5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding: Overeenkomsten voor vrijetijdsbesteding met een specifieke datum of periode van uitvoering.

  6. Op specificaties van de consument vervaardigde producten: Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd en die niet geprefabriceerd zijn, en duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

  7. Bederfelijke producten: Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

  8. Verzegelde producten voor gezondheidsbescherming: Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

  9. Onherroepelijk vermengde producten: Producten die na levering onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.

  10. Alcoholische dranken met leveringsvoorwaarden: Alcoholische dranken waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van marktschommelingen waarop de ondernemer geen invloed heeft.

  11. Verbroken verzegeling van audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur: Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

  12. Kranten, tijdschriften of magazines: Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop.

  13. Digitale inhoud zonder materiële drager na start uitvoering: Levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en de consument heeft verklaard hiermee zijn herroepingsrecht te verliezen.

Het herroepingsrecht is uitsluitend voorbehouden aan consumenten. Zakelijke klanten kunnen niet afzien van hun aankoop.

 

 

Artikel 11 – De prijs

  1. Prijsstabiliteit binnen geldigheidsduur: Gedurende de geldigheidsduur vermeld in het aanbod blijven de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten ongewijzigd, behalve in gevallen van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

  2. Variabele prijzen op financiële markt: In sommige gevallen kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft. In dergelijke gevallen kunnen variabele prijzen worden gehanteerd. De gebondenheid aan schommelingen en het karakter van eventueel vermelde prijzen als richtprijzen worden duidelijk vermeld bij het aanbod.

  3. Toegestane prijsverhogingen: Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien ze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  4. Prijsverhogingen na 3 maanden: Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn enkel toegestaan indien de ondernemer dit expliciet bedongen heeft en: a. ze voortvloeien uit wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument het recht heeft om de overeenkomst op te zeggen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  5. Inclusief btw: De prijzen vermeld in het aanbod van producten of diensten zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. Conformiteit en deugdelijkheid: De ondernemer waarborgt dat de geleverde producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties vermeld in het aanbod, alsook aan redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en aan de geldende wettelijke voorschriften en overheidsreguleringen op het moment van de totstandkoming van de overeenkomst. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

  2. Extra garantie: Een eventueel verstrekte extra garantie door de ondernemer, zijn toeleverancier, fabrikant of importeur doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en claims die de consument heeft op grond van de overeenkomst in het geval van tekortkomingen door de ondernemer.

  3. Definitie extra garantie: Onder extra garantie wordt verstaan elke toezegging van de ondernemer, zijn toeleverancier, importeur of fabrikant waarbij specifieke rechten of aanspraken aan de consument worden toegekend die verder gaan dan de wettelijke verplichtingen, mocht de ondernemer tekortschieten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. Zorgvuldige uitvoering: De ondernemer zal uiterste zorgvuldigheid betrachten bij het ontvangen van bestellingen van producten en bij het uitvoeren van dienstverlening aanvragen.

  2. Plaats van levering: De plaats van levering is het adres dat door de consument aan de ondernemer is verstrekt.

  3. Uitvoeringstermijn: De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij anders is overeengekomen. Indien er vertraging optreedt in de levering of indien een bestelling niet volledig kan worden uitgevoerd, wordt de consument hierover binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling geïnformeerd. In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden en eventueel recht op schadevergoeding.

  4. Terugbetaling bij ontbinding: Bij ontbinding van de overeenkomst zoals beschreven in het vorige lid, zal de ondernemer onverwijld het betaalde bedrag aan de consument terugbetalen.

  5. Risico van beschadiging of verlies: Het risico van beschadiging en/of verlies van producten berust bij de ondernemer tot aan het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger, tenzij anders overeengekomen

 

 

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. Overeenkomst voor onbepaalde tijd: De consument kan te allen tijde een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die tot doel heeft om regelmatig producten (inclusief elektriciteit) of diensten af te leveren, opzeggen. Hierbij dient hij de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand in acht te nemen.

  2. Overeenkomst voor bepaalde tijd: De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die tot doel heeft om regelmatig producten (inclusief elektriciteit) of diensten af te leveren, opzeggen tegen het einde van de bepaalde duur. Hij dient daarbij de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand te volgen.

  3. Voorwaarden voor opzegging: De consument kan deze overeenkomsten te allen tijde opzeggen zonder beperkingen qua timing of periode. Hij moet de opzegging op dezelfde wijze kunnen doen als de manier waarop de overeenkomst is aangegaan en met dezelfde opzegtermijn als door de ondernemer is bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst voor bepaalde tijd die tot doel heeft om regelmatig producten (inclusief elektriciteit) of diensten af te leveren, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

  2. Er is een uitzondering voor dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften: deze kunnen stilzwijgend worden verlengd voor maximaal drie maanden, maar de consument moet de verlengde overeenkomst aan het einde van de verlenging kunnen opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

  3. Een overeenkomst voor bepaalde tijd die tot doel heeft om regelmatig producten of diensten af te leveren, mag alleen stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur als de consument te allen tijde kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. Als de overeenkomst minder dan eenmaal per maand producten aflevert, kan de opzegtermijn maximaal drie maanden zijn.

  4. Een proef- of kennismakingsabonnement voor dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur: Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van maximaal één maand opzeggen, tenzij dit in strijd is met redelijkheid en billijkheid.

 

 

 

Artikel 15

Betalingstermijnen en Vooruitbetaling

  1. De consument dient de verschuldigde bedragen te voldoen binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst, tenzij anders bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden. Bij overeenkomsten tot het verlenen van een dienst, begint deze termijn op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

  2. In overeenstemming met de wet mag de consument bij de verkoop van producten aan consumenten niet verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50% van het totale bedrag. Indien vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de bestelling of diensten voordat de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

  3. De consument heeft de verantwoordelijkheid om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, nadat de ondernemer hem op de te late betaling heeft gewezen en een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, is de consument over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast is de ondernemer gerechtigd om buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze kosten zijn als volgt gemaximeerd: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer behoudt zich het recht voor om, ten voordele van de consument, af te wijken van deze genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer moet beschikken over een duidelijk bekendgemaakte klachtenprocedure en dient klachten te behandelen volgens deze procedure.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen een redelijke termijn nadat de consument de gebreken heeft ontdekt, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

  3. De ondernemer moet binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht antwoorden. Indien meer tijd nodig is om de klacht te verwerken, moet de ondernemer binnen deze termijn van 14 dagen een ontvangstbevestiging sturen en aangeven wanneer de consument een uitgebreider antwoord kan verwachten.

  4. Als de klacht niet binnen een redelijke termijn of binnen 3 maanden na het indienen ervan in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat kan worden voorgelegd aan een geschillenregeling.

 

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is alleen Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer met betrekking tot de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten over door de ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, gevestigd te Den Haag.

  3. De Geschillencommissie behandelt een geschil alleen als de consument de klacht eerst binnen een redelijke termijn aan de ondernemer heeft voorgelegd.

  4. Een geschil moet uiterlijk twaalf maanden nadat het is ontstaan schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

  5. Als de consument ervoor kiest om een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie, moet de ondernemer hiermee instemmen. Als de ondernemer ervoor kiest het geschil voor te leggen aan de rechter, moet de consument binnen vijf weken na een schriftelijk verzoek van de ondernemer aangeven of hij hiermee akkoord gaat.

  6. De Geschillencommissie doet uitspraak volgens de voorwaarden zoals vastgesteld in haar reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie zijn bindend.

  7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling ervan staken als de ondernemer surseance van betaling heeft gekregen, failliet is verklaard of zijn bedrijfsactiviteiten heeft beëindigd voordat het geschil door de commissie is behandeld en een einduitspraak is gedaan.

 

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Eventuele aanvullende of afwijkende bepalingen ten opzichte van deze algemene voorwaarden dienen de consument niet te benadelen en dienen schriftelijk te worden vastgelegd of op een duurzame gegevensdrager op een toegankelijke wijze te worden opgeslagen.

Artikel 19 - Overmacht

19.1 Bij situaties van overmacht is Voordeeldrogisterij.nl niet gehouden haar verplichtingen jegens de klant na te komen. Gedurende de periode van overmacht zullen de verplichtingen worden opgeschort.

19.2 Onder overmacht wordt verstaan elke situatie waarop Voordeeldrogisterij.nl geen controle heeft, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Voorbeelden hiervan zijn onder andere stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, vertraagde leveringen van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, en het ontbreken van benodigde vergunningen van overheidswege. Tevens worden storingen in (telecommunicatie-)netwerken, verbindingen of gebruikte communicatiesystemen, en het niet beschikbaar zijn van de internetsite als overmacht beschouwd.

Artikel 20 - Intellectuele eigendom

20.1 De klant erkent dat alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, mededelingen of andere uitingen over de producten en/of de internetsite berusten bij Voordeeldrogisterij.nl, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden.

20.2 Onder intellectuele eigendomsrechten vallen onder andere octrooirechten, auteursrechten, merkrechten, tekeningen- en modellenrechten, en andere (intellectuele eigendom)rechten, inclusief technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten.

20.3 Het is de klant niet toegestaan om de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel te gebruiken of te wijzigen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Voordeeldrogisterij.nl, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden, tenzij dit louter voor privégebruik in relatie tot het product zelf is.

 

Artikel 21 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

22.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

22.2 Het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

22.3 Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met aanbiedingen van Actie Store of overeenkomsten gesloten met Actie Store worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Alkmaar, tenzij de wet uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.

Artikel 22 - Diversen

22.1 Correspondentie met betrekking tot een overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden dient te worden gericht aan Actie Store, Postbus 1024, 8001BA Zwolle, of naar het e-mailadres zoals aangegeven op de internetsite (via contact).

22.2 Actie Store streeft ernaar om binnen één werkdag te reageren op ontvangen e-mails.

22.3 Kleuren en/of afbeeldingen kunnen afwijken van het origineel.

22.4 Tijdens het bestelproces wordt u verzocht het afleveradres te controleren. Actie Store kan niet aansprakelijk worden gesteld voor niet-ontvangen bestellingen als gevolg van onjuiste adresinformatie.

Artikel 23 - Auteursrechten

23.1 De inhoud en afbeeldingen op Parfumetics zijn volledig eigendom van Parfumetics onder Nederlands recht. Kopiëren, reproduceren of publiceren van een deel van de website is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming.

23.2 Materialen op de websites van Parfumetics zijn volledig eigendom van Parfumetics. Derden mogen geen materiaal downloaden voor commerciële doeleinden en mogen geen auteursrecht op het materiaal claimen.

23.3 Parfumetics aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade die voortvloeit uit het gebruik van informatie op deze website. Het gebruik van de informatie is geheel op eigen risico.

23.4 De informatie op deze website is geen medisch advies en biedt geen diagnose of behandeling. Voor medische vragen dient altijd een arts of andere gekwalificeerde hulpverlener te worden geraadpleegd.

Abboneer en Kijg €5 Euro
Abboneer en Krijg €5 Euro
Abboneer en Kijg €5 Euro
Abboneer en Kijg €5 Euro
Abboneer en Krijg €5 Euro
Abboneer en Kijg €5 Euro
Abboneer en Kijg €5 Euro
Abboneer en Krijg €5 Euro
Abboneer en Kijg €5 Euro